منبع مطلب

 

Telecommuting یا Teleworking

 

درباره دورکاری مطالب اکادمیک و فنی زیادی هر روز نوشته و منتشر می شود که کاربران و توسعه دهندگان از خوبی و بدی های این موضوع صحبت می کنند. 

 

فراتر از مطلب منعکس شده در این مقاله شرکت 

هاوش  ، موضوع امنیت اطلاعات برای شرکتها همیشه و همیشه بالاترین اولویت بوده است. 

 

امنیت داده ها ، محرمانگی مکالمات و تصمیم گیری های حین کنفرانس کال ها ، مرز باریک حفظ اعتماد مشتریان و پلن شرکت و یا از دست رفتن این اعتماد و یا او رفتن برنامه های آتی و پایان عمر یک شرکت و کسب و کار است.  (بعنوان مثال نرم افزار زوم نمره مردودی گرفت و نتوانست همپای اسکایپ در این رقابت باقی بماند!)

 

خوبی دورکاری در مقاله پیوست موارد زیر بوده است :

 

به کارکنان در ساعات کار و محل کار خود آزادی بیش تری می دهد و همین امر انعطاف پذیری بیش تری را برای کارکنان در حفظ تعادل میان کار و تعهدهای شخصی مانند انتخاب مدرسه یا مراقبت از یک عضو بیمار خانواده می دهد.

بطور کلی کار کردن از خانه بعلت حضور در محیط تحت مسئولیت کارکنان حواس پرتی کمتری را بهمراه دارد.

کاهش زمان رفت و آمد خود عامل مهمی است که البته باید به آن صرفه جویی اقتصادی را هم اضافه کرد.

 

دورکاری هم چنین مزایای زیادی را هم برای کارفرمایان بهمراه خواهد داشت. بطور کلی اجازه دادن به کارکنان برای دورکاری، آن ها را برای سازمان مفید تر می سازد و این به شرکت سود می رساند. به احتمال خیلی زیاد، کارکنان با دورکاری شاد تر خواهند بود و در نتیجه بیش تر در کنار شرکت می مانند. دورکاری یا Telecommuting باعث صرفه جویی در هزینه های اداره شرکت ها خواهد بود.

 

 

در نقطه مقابل این مقاله معایبی را که در عموم بیزینس ها شایع بوده است بدرستی بیان کرده:

 

 نخست آن که کارکنان دورکار باید بشدت با انگیزه باشند و به آسانی دچار حواس پرتی نشوند. هم چنین باید یک مکان امن برای انجام کار خود پیدا کنند مانند یک اتاق کار در منزل یا میزی در یک کافی شاپ. هم چنین برخی از افراد هم ترجیح می دهند تا بیش تر منزوی باشند و بهمین دلیل می خواهند تا از خانه کار کنند و ممکن است این موضوع بر منزوی شدن بیش تر آن ها تاثیر بگذارد.

 

چالش بزرگ  تعادل برقرار کردن بین زندگی و کار است که در این ایام شایع تر شده.  جایی که اعضای خانواده انتظارات خود دارند و انجام وظایف روزانه و شرکت در میتینگ ها در تایم مشخص شده با امادگی کامل روحی و عملکردی چالش دیگری شده است. 

 

یکی از بخشهای سازمان که پتانسیل بالایی برای دورکاری دارند واحدهای  پشتیبانی  ، مرکز تماس و بخش فروش غیر حضوری و تلفنی شرکت است که می توانند کارکنان با دسترسی داشتن به تکنولوژی بروز وطایف محوله و تارگت های خود را بطور کامل به انجام برسانند. 

 

مطمئنا در پسا کرونا شرکتهایی همچون   ایرانسل ، تخفیفان ، دیجی کالا و سایر بیزینس ها می توانند تجربیات با ارزش خود را برای بهینه کردن این این پروسه در جامعه ایران با همه به اشتراک بگذارند. 

 

*یادمان نرود که همه مان در قبال عبور از این دوران و قوی ماندن برای آینده ای که خواهد امد مسوول هستیم*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها